ایسوس یکی از بزرگترین شرکت های کشور تایوان است که در سرتاسر جهان شناخته شده و بیش از 12 هزار کارمند در سطح دنیا دارد. این شرکت که در ابتدای امر با تعداد کمی کارمند ، کار خود را در زمینه ساخت مادربورد آغاز کرد امروزه از غول های بزرگ تکنولوژی و فناوری است که در زمینه های مختلفی همچون نوت بوک ها ، گوشی ها ، تبلت های هوشمند ، سرور و بسیاری از لوازم جانبی دیگر کامپیوتر ها فعالیت می کند. نام آشنای این شرکت برگرفته از افسانه اسب بالداری است که در  اساطیر یونانی تجسم قدرت ، پاکی ، اندیشه و خرد است و پگاسوس نام دارد.

شرکت ایسوس امروزه بزرگترین تولید کننده مادربورد در دنیا می باشد که در حدود 40 درصد از مادربردهای داخل بازار در سر تا سر دنیا را شامل می شود. بر طبق آمار به طور متوسط از هر سه کامپیوتر خانگی حداقل یکی از آنها مادربرد ایسوس دارد. ایسوس یک رکورد خیره کننده در زمینه فروش مادر بورد دارد و آن هم فروش 24 میلیون مادربرد در یک سال است که این اتفاق در سال 2008 ثبت شد. در حال حاضر ایسوس در میان کمپانی های بزرگ فروش کامپیوتر در رده چهارم دنیا قرار دارد و جزو 10 شرکت برتر آسیا در حوزه کامپیوتر است.

راز موفقیت این شرکت خلاقیت و ابتکار است. مینی پیسی های ایسوس یکی از همین خلاقیت ها بودند که تحول شگرفی در دنیای کامپیوتر ایجاد کردند. مینی کامپیوتر ایسوس که خیلی زود با داغ شدن بازارش در مدل های مختلف تولید شد خصوصیاتی دارد که بسیاری از کاربران کامپیوتر را جذب خود می کند و آنها را برای استفاده از مینی پیسی ترغیب می نماید. به عنوان مثال در مورد مزایای این کامپیوترهای کوچک می توانیم به طراحی شیک ، زیبا و نو آورانه ، حجم و وزن بسیار کم و همچنین قدرت پردازش بالا که در حد یک کامپیوتر خانگی می باشد اشاره کنیم. در ادامه سعی می کنیم به برخی از مدل های پرفروش و پرطرفدار مینی پیسی های این شرکت که در بازار داخلی موجود هستند بپردازیم.