بگذارید در وهله اول به آنالیز کلمه تین کلاینت بپردازیم.از نظر لغوی  تین کلاینت یک کامپیوتر کوچک و کم حجم است که معمولا دارای پردازشگرهای ضعیف هستند و تقریبا بیشتر آنها از سرور مرکزی پردازش میشوند.در اصل این محصول برای کاربرد در یک پروسه متصل به سرور طراحی شده است. نقطه مقابل تین کلاینت را فت کلاینت(fat client) مینامند که برخلاف تین کلاینت که پردازش ها بیشتر روی سرور لنجام میگیرد در فت کلاینت بیشتر پردازی بر روی خود کلاینت صورت میگیرد.به همین خاطر آنرا تین کلاینت می نامند.تین به معنای کم حجم و کوچک میباشد.

در این مورد اگر تنها سرور اصلی پشتیبانی گردد شما با تین کلاینت مشکلی نخواهید داشت.نکته قابل توجه دیگر در تین کلاینت امنیت آنهاست. اولا که میتوان برای دسترسی و کارکردن با تین کلاینت محدودیت تعریف نمود.به این منظور که هرکسی نتواند با این سیستم کار کند و دوم اینکه به خاطر وجد نداشتن حافظه و دسترسی نداشتن به اینترنت  تین کلاینت ها به هیچ وجهی ویروسی نمیشوند.پی یکی از دغدغه های استفاده کنندگان به خاطر ویروسی نشدن دستگاهشان با این تکنولوژی رفع خواهد شد.به دلیل متصل نشدن لوازم جانبی ،هزینه های غیر ضروری دیگر برای شما تراشیده نخواهد شد و در صورتی که شما خواستار ارتقای سخت افزاری آن باشید نسبت به دیگر دستگا های کامپیتری بسیار کم خرج تر است.دلیل این امر هم کوچک بودن قطعات نسبت به بقیه میباشد.مصرف انرژی کمتر هم از مواردی  است که حتما نظر شما را جلب خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که تین کلاینت ها وابستگی کامل به سرور دارند.همانطور که قبلا هم ذکر شد تین کلاینت ها  بر خلاف فت کلاینت ها وابستگی شدیدی به سرور های خود دارند به طوری که اگر سرور مشکل پیدا کند این دستگاه ها به طور کامل از کار خواهند افتاد .

در آخر باید به عرضتان برسانیم که اگر کار شما به طور کامل بر پایه شبکه بوده و برای کسانی که میخواهند دسترسی محدود و کم حجم برای سایر استفاده کنندگان به وجد آورند که هم هزینه ی اضافی برایشان نداشته باشد و هم بتوانند با خیال راحت و با ضریب امنیت بالا با آن کار کنند مناسب می باشد. تمامی موارد ذکر شده را می توانید در یک دستگاه کوچک که به تین کلاینت شهرت دارد پیدا کنید.

تین کلاینت

هدایای تبلیغاتی