یک ویژگی بسیار مهم برای جلب مخاطب، تبلیغ و فروش بیشتر تلفن های همراه دوربین عکاسی آن است.
جدیدترین تبلیغ اپل برای آیفون6 و آیفون6 پلاس، بیلبوردهایی است که از عکسهای تهیه شده با دوربین این دستگاهها تهیه شده اند
امروز، سامسونگ تلفن همراه هایی با دوربین 16 مگاپیکسلی ارایه میکند که چند سال قبل تنها در دوربینهای حرفه ای SLR ارایه میشد.

در نتیجه بخش بزرگی از بازار لوازم جانبی این گوشی های همراه، دوربینهای عکس برداری و فیلم برداری این دستگاهها را پوشش میدهد. از پایه های نگهدارنده تا عصای سلفی و لنزهای کمکی.
یکی از اولین شرکتهای عکاسی که وارد بازار لوازم جانبی دوربینهای موبایل شد، شرکت مومنت است که دو لنز "تله" و "واید" را به مشتریان آیفون ارایه میدهد. اولی(تله) تا دو برابر زوم بیشتر و لنز واید هم تا دو برابر بیشتر میدان دید را در هنگام عکاسی افزایش میدهد.
یک شرکت معروف دیگر در زمینه لنزهای موبایل، "گیزمون" ژاپن است. گیزمون لنزهای فیش آی، ماکرو، فوکوس مرکزی، و... و پایه‌ای برای سوار کردن آنها به تلفن را عرضه میکند.
 
چند سالی است که شرکت اولوکلیپ با ارایه سه نوع اصلی لنز (ماکرو، فیش آی، واید) به یکی از طراحان محبوب لنز‌های دوربین تبدیل شده است. راز موفقیت این شرکت طراحی ساده و قابل استفاده برای همه و کیفیت خوب لنز است.
ولی به غیر از لنزهای استاندارد، لنزهایی با طراحی‌های جالب‌تری هم در بازار وجود دارند.
شرکت فوتوجوجو یک لنز مایکرو را به شکل دستبندی پلاستیکی ابداع کرده که با توجه به محبوبیت دست‌بندهای پلاستیکی مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرده
می‌توانید این لنز را به شکل دستنبد استفاده کنید و هر وقت خواستید عکاسی ماکرو کنید (تهیه تصویر از جزییات و ریزه‌کاری‌ها) ، دستبند را به دور دوربین گوشی همراه خود ببندید.
همانطور  که از اسمش پیداست، گوپانو(Go PanoP)  یک لنز برای گرفتن عکس‌های پانورما است. این لنز به شکل دوربین کوچکی روی تلفن همراه سوار می‌شود و شما میتوانید عکس‌های پانورما با کیفیت بالا تهیه کنید.
شرکت موبی لنز انواع مختلف لنزهای فیش آی، مایکرو، تله و ..را عرضه می‌کند، با این تفاوت که سوار کردن این لنزها بر روی تلفن همراه بسیار آسان است. این لنزها در روی یک کلیپ کوچک عرضه می‌شوند که به راحتی قابل نصب روی تلفن همراه و جدا کردن است.
اما غیر از این لنزها که بوسیله پایه‌های متفاوت روی تلفن همراه سوار می‌شوند، دسته دیگری از لنزها هم هستند که همراه با Case تلفن می‌آیند یا در واقع به آن وصل هستند.
اگر از آندسته کاربران هستید که از فتوشاپ یا اینستاگرام استفاده میکنید، حتما با فیلتر گذاری روی عکسها هم آشنایید. فیلترهایی که قادر هستند تا عکسها را تیره تر یا روشنتر کنند، رنگهای عکس را عوض کنند یا آنها را قدیمی نشان دهند.
هولگا (لنز و محافظ دستگاه) هم همین کار را انجام میدهد ولی در هنگام عکاسی. شما قادر خواهید بود با گرداندن لنز، فیلترهای متفاوتی را برای عکسبرداری انتخاب کنید.
اپتریکس یک شرکت متخصص در ارائه اکسسوری‌های مختلف تلفن همراه است. این شرکت کیسی را عرضه میکند که با چهار لنز متفاوت قابل تعویض است.
این کیس شیشه ای، قابلیت آن را دارد که در شرایط و موقعیتهای متفاوت لنزهای آن را عوض کرده و در عین حال این اجازه را به کاربر میدهد تا در زیر آب هم به عکاسی بپردازد
ترایکوپتیک با سه لنز فیش آی، مایکرو و تلسکوپی که به صورت گردشی عوض میشوند و روی کیس محافظ قرار دارند، طرفداران بیشتری در بین عکاسهای حرفه ای موبایلی دارد و دردسر تعویض لنز را از عکاس موبایلی رفع میکند.

 

تین کلاینت

هدایای تبلیغاتی